Returpolicy för Automile Box
Om du är på prövoperiod och önskar lämna tillbaka din Automile Box
Om du är på prövoperiod och önskar lämna tillbaka din Automile BoxOm du använder din Automile Box på prov får du bara använda den under den begränsade prövoperiod som anges på vår hemsida www.automile.se och endast i syfte att utvärdera om du vill köpa tjänsten.
Om du i slutet av prövoperioden bestämmer dig för att du inte vill köpa tjänsten ska du genast sluta använda tjänsten och returnera din Automile Box. Om du kontaktar vår support kommer vi att skicka dig en returetikett som du kan använda för att skicka tillbaka produkten utan kostnad. Om vi inte har tagit emot hårdvaran eller din betalning inom tio (10) dagar efter att prövoperioden har löpt ut, förbehåller vi oss att i förekommande fall ta betalt från det kontokort du registrerat hos oss.
Efter att prövoperioden har löpt ut har du inte rätt att få tillbaka de betalningar som är förfallna eller som du redan har erlagt.
Om du får en skadad Automile Box
Om du får en produkt som inte fungerar måste du informera Automile om det inom 72 timmar från leverans. Om du själv har åsamkat produkten skada gäller inte hårdvarugarantin.
Om en produkt blir stulen gäller inte hårdvarugarantin. Vi kan dock, om du så önskar, ersätta den mot en kostnad. Om en produkt går sönder inom garantiperioden (12 månader) kommer vi att ersätta den med en ny eller begagnad produkt eller komponent I enlighet med den hårdvarugaranti som framgår av våra Allmänna Villkor.
Vi betalar för returfrakten om produkten har gått sönder och det inte beror på kunden. Vi tar inte något ansvar för eventuell skada eller förlust under själva returfrakten. Det tar normalt ca två veckor innan vi har hanterat retur, varefter en retur, återbetalning eller utbyte kommer att ske om förutsättningar för det är uppfyllda
Om du önskar säga upp ditt Automile-abonnemang
Om du önskar säga upp ditt Automile-abonnemang kan du göra det genom att följa instruktionerna på vår hemsida, eller genom Automile-appen, eller genom att kontakta billing@automile.se. När du säger upp ditt Automile-abonnemang är du fortfarande skyldig att betala avgifter för kvarvarande abonnemangsperiod. Vi kommer inte betala tillbaka sådana avgifter som du redan har betalat.
Frågor?
Om du har frågor kring din retur är du välkommen att kontakta support@automile.io
Ladda ner som PDF